strona główna

WITAMY I ZAPRASZAMY

Wycieczka pociągiem do Poznania

27 lutego br. uczniowie klasy Iu oraz I - II SP wybrali się na wycieczkę do Poznania i tym razem nie autobusem tylko pociągiem. Z Dworca Głównego w Poznaniu przeszliśmy na przystanek tramwajowy, gdzie udaliśmy się do Starego ZOO. Tam podziwialiśmy niezwykły ogród zoologiczny, a przede wszystkim najprzeróżniejsze gatunki zwierząt i wybiegi dla mieszkających tam „podopiecznych”, którzy mają zapewnione warunki hodowli zbliżone do naturalnych. Byliśmy także w pawilonie zwierząt zmiennocieplnych, gdzie zobaczyliśmy tam: m. in. egzotyczne gatunki płazów, gadów i barwne ryby raf koralowych. Braliśmy także udział w pokazowym karmieniu tych zwierzątek przez pracowników ogrodu zoologicznego.
Kolejnym punktem wycieczki był przejazd tramwajem z ZOO na Stary Rynek. Panie w oczekiwaniu na kolejną atrakcję w Poznaniu - poznańskie koziołki, które w samo południe wychodzą ze środkowej wieżyczki Ratusza i przez minutę trykają się rogami, pokazały uczniom podczas spaceru uroki miasta, poprowadziły dzieci uliczkami pełnymi pięknych zakątków, opowiedziały o życiu i obyczajach dawnych mieszkańców oraz legendę o koziołkach. Następnie zmęczeni, ale pełni wrażeń udaliśmy się na dworzec kolejowy, gdzie pociągiem wróciliśmy do naszego miasta.