strona główna

WITAMY I ZAPRASZAMY

Byliśmy w Kotlinie Kłodzkiej

W dniach 12.09-14.09.2018 roku trzynaścioro uczniów naszej szkoły, wraz z opiekunami, wybrało się do Kotliny Kłodzkiej. Swoją podróż rozpoczęliśmy w środę wcześnie rano. Już po trzech godzinach zatrzymaliśmy się we Wrocławiu, gdzie spacerowaliśmy po ZOO oraz zachwycaliśmy się światem podwodnym w Afrykarium.
Następnie udaliśmy się do Złotego Stoku, gdzie zwiedziliśmy Kopalnię Złota i Skansen ze średniowiecznymi urządzeniami, jakimi pracowali górnicy w kopalni złota.
Wieczorem dotarliśmy do urokliwego miejsca pod górą- Szczeliniec Wielki. Tu, w zupełnej ciszy, stał drewniany domek, w którym mieliśmy zamówiony nocleg.
Następnego dnia, rano po śniadaniu, byliśmy umówieni z przewodnikiem, który zabrał nas na tą fikuśną górę (opowiadając bardzo ciekawe i śmieszne historyjki) oraz na Błędne Skały. Zabawy było co nie miara. Po tej ekstremalnej gimnastyce , udaliśmy się do Kaplicy Czaszek w Czermnej koło Kudowy Zdrój, gdzie opowiedziano nam tragiczne losy ludzi żyjących na tych terenach wiele lat temu. Późnym popołudniem, z pysznymi lodami w ręku, spacerowaliśmy po parku zdrojowym w Kudowie Zdrój.
Ostatni dzień, to czas pożegnania z przemiłymi gospodarzami pensjonatu, w którym mieszkaliśmy przez ostatnie dwa dni, ale nie koniec poznawania pięknych miejsc Kotliny Kłodzkiej. Zaraz po śniadaniu udaliśmy się do Kletna. Mimo deszczowej pogody, dotarliśmy do Muzeum Ziemi, gdzie widzieliśmy przepiękne minerały z całego świata, zęby mamuta oraz skamieniałe jaja dinozaurów. Następnie udaliśmy się do Jaskini Niedźwiedziej- najpiękniejszej w Polsce. Zrobiła na nas niesamowite wrażenie.
Spisała:
Marlena Koniuk- kierownik wyjazdu

p.s. Bardzo chcemy podziękować wszystkim osobom, które finansowo wsparły Zieloną szkołę, pozwoliły naszym opiekunom zabrać nas w tak niesamowite regiony naszego kraju.