Kryteria oceniania uczniów z przedmiotu
Technika
 
KLASA IV
Uczeń podlega ocenie opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
  • czynności manipulacyjnych:
    . chwytania, trzymania, przekładania przedmiotów,
    . wkładania i wyjmowania przedmiotów z pojemnika,
    . zamykania i otwierania pojemników,
    . przesypywania artykułów spożywczych,
  • budowania, konstruowania, modelowania:
    . konstruowania z klocków, przedmiotów,
    . łączenia różnych materiałów poprzez klejenie, wtykanie, spinanie,
  • lepienia:
    . ugniatania, uklepywania masy,
    . napełniania masami naczynia, foremek,
    . formowania z mas kulek, wałeczków,
    . wypełniania konturów różnymi masami,
    . oblepiania przedmiotów masami,
  • nawlekania, przewlekania:
    . nawlekania przedmiotów z dużymi otworami na drut, sznurek, plastikową rurkę,
    . nawlekania elementów z zachowaniem określonego rytmu kolorów, kształtów itp.
  • wydzierania:
    . darcia papieru,
    . wydzieranie z papiery według wzoru
  • cięcia, wycinania:
    . cięcia dowolnego,
    . cięcia na sieczkę,
    . cięcia wzdłuż narysowanych linii,
  • stemplowania:
    . odbijania śladów dłoni i palców,
    . stemplowania dowolnie i według wzoru,
  • prac porządkowych:
    . utrzymywanie porządku w otoczeniu,
    . układanie rzeczy i przedmiotów w miejscach przeznaczenia,
    . pielęgnowanie zieleni.
KLASA V
Uczeń podlega ocenie opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
  • czynności manipulacyjnych:
    . chwytania, trzymania, przekładania przedmiotów,
    . wkładania i wyjmowania przedmiotów z pojemnika,
    . zamykania i otwierania pojemników,
    . przesypywania artykułów spożywczych,
    . dociskania, dokręcania zakrętek,
    . przelewania cieczy z pojemnika do pojemnika,
  • budowania, konstruowania, modelowania:
    . konstruowania z klocków, przedmiotów,
    . łączenia różnych materiałów poprzez klejenie, wtykanie, spinanie,
  • lepienia:
    . ugniatania, uklepywania masy,
    . napełniania masami naczynia, foremek,
    . formowania z mas kulek, wałeczków,
    . wypełniania konturów różnymi masami,
    . oblepiania przedmiotów masami,
    . wałkowania masy wałkiem, wykrawanie za pomocą foremek, narzędzi,
  • nawlekania, przewlekania:
    . nawlekania przedmiotów z dużymi otworami na drut, sznurek, plastikową rurkę,
    . nawlekania elementów z zachowaniem określonego rytmu kolorów, kształtów itp.
    . strzępienia tkaniny,
  • wydzierania:
    . darcia papieru,
    . wydzierania z papiery według wzoru,
    . wydzieranie z papieru wzdłuż perforowanych linii,
  • cięcia, wycinania:
    . cięcia dowolnego,
    . cięcia na sieczkę,
    . cięcia wzdłuż narysowanych linii,
    . cięcia bez linii pomocniczych,
  • stemplowania:
    . odbijania śladów dłoni i palców,
    . za pomocą pieczątek dowolnie i według wzoru,
  • prac porządkowych:
    . utrzymywanie porządku w otoczeniu,
    . układanie rzeczy i przedmiotów w miejscach przeznaczenia,
    . pielęgnowanie zieleni.
KLASA VI
Uczeń podlega ocenie opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
  • czynności manipulacyjnych:
    . chwytania, trzymania, przekładania przedmiotów,
    . wkładania i wyjmowania przedmiotów z pojemnika,
    . zamykania i otwierania pojemników,
    . przesypywania artykułów spożywczych,
    . dociskania, dokręcania zakrętek,
    . przelewania cieczy z pojemnika do pojemnika,
    . nawlekania przedmiotów,
  • budowania, konstruowania, modelowania:
    . konstruowania z klocków, przedmiotów,
    . łączenia różnych materiałów poprzez klejenie, wtykanie, spinanie,
  • lepienia:
    . ugniatania, uklepywania masy,
    . napełniania masami naczynia, foremek,
    . formowania z mas kulek, wałeczków,
    . wypełniania konturów różnymi masami,
    . oblepiania przedmiotów masami,
    . wykrawania za pomocą foremek, narzędzi,
    . wciskanie w masach drobnych przedmiotów,
    . wałkowanie masy wałkiem,
    . wykrawanie za pomocą foremek, narzędzi,
  • nawlekania, przewlekania:
    . nawlekania przedmiotów z dużymi otworami na drut, sznurek, plastikową rurkę,
    . nawlekania elementów z zachowaniem określonego rytmu kolorów, kształtów itp.
    . strzępienia tkaniny,
    . "obszywanie" na okrętkę wzorników żyłką, sznurkiem, gruba igłą,
    . zdejmowanie, nakładanie elementów na stojak, patyk,
  • wydzierania:
    . darcia papieru,
    . wydzierania z papiery według wzoru,
    . wydzieranie z papieru wzdłuż perforowanych linii,
    . potrafi wydzierać z papieru wzdłuż perforowanych linii,
    . wydzierania wzdłuż narysowanych linii,
    . wydzierania kształtów bez linii pomocniczych
  • cięcia, wycinania:
    . cięcia dowolnego,
    . cięcia na sieczkę,
    . cięcia wzdłuż narysowanych linii,
    . cięcia bez linii pomocniczych,
  • stemplowania:
    . odbijania śladów dłoni i palców,
    . za pomocą pieczątek dowolnie i według wzoru,
  • prac porządkowych:
    . utrzymywanie porządku w otoczeniu,
    . układanie rzeczy i przedmiotów w miejscach przeznaczenia,
    . pielęgnowanie zieleni,
    . usuwania śmieci, zamiatania.