Kryteria oceniania uczniów z przedmiotu
Wychowanie fizyczne
 
KLASA IV
Uczeń podlega ocenie opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
  • postawy ucznia wobec przedmiotu:
    . obecności na zajęciach,
    . zaangażowania, aktywnego udziału w lekcji,
    . przygotowania do zajęć - czysty, odpowiedni strój sportowy,
    . wkładu pracy z uwzględnieniem możliwości rozwojowych ucznia,
    . zdyscyplinowania i zachowania na lekcji,
  • postępów w opanowaniu umiejętności ruchowych, zależnych od możliwości osobniczych (orientacja dla nauczyciela i ucznia w jakim stopniu została opanowana czynność ruchowa). Przewidziane osiągnięcia zamieszczone są w planie wynikowym dla danej klasy,
    - wiadomości z zakresu wychowania fizycznego:
    . higieny osobistej i hartowania organizmu,
    . zasad bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych,
    . znajomości zasad podstawowych przepisów poznanych gier zespołowych,
    . umiejętności wykonywania podstawowych pomiarów - tętna, czasu, odległości,
    . sposobów aktywnego spędzania czasu,
  • zachowania i zdyscyplinowania:
    . przestrzegania reguł i przepisów gry
    . wykazywania postawy "fair play"
    . życzliwego stosunku wobec kolegów
    . kultury słowa
    . przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie zajęć
    . poszanowania sprzętu
    . prawidłowego słownictwa na zajęciach,
  • aktywności ( zaangażowanie )
    . zaangażowania w podejmowaniu wysiłku fizycznego
    . samodzielnego przygotowania i przeprowadzenia rozgrzewki
    . propozycji w wykorzystywaniu nietypowych przedmiotów
    . własnej inicjatywie (zaproponowanie zajęć rekreacyjnych lub ćwiczeń)
    . samokontroli i samoocenie
  • zaangażowania poza zajęciami wychowania fizycznego:
    . zajęcia rekreacyjno - sportowe na terenie szkoły
    . reprezentacja szkoły na zawodach sportowych
    . udział w zajęciach klubów sportowych
    . udział w kółkach sportowych
    . udział w kółkach sportowych na terenie szkoły
    . aktywność na zajęciach z gimnastyki korekcyjnej

Ocenianie bieżące:

  • ocenianie stopnia opanowania pewnych wybranych umiejętności ruchowych z różnych dyscyplin sportowych, zgodnie z planem wynikowym na dany rok szkolny
  • pochwały nawet za małe osiągnięcia, za wysiłek włożony w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć i chęć pracy ( na każdej lekcji )
  • systematyczne nagradzanie aktywności i zaangażowania na lekcji ( ocena, +lub- )
  • premiowanie plusami samodzielności, pomysłowości i inwencji twórczej
  • nagradzania współpracy w zespole (+)
  • sprawdzanie na każdej lekcji stroju sportowego ( pochwała ustna lub wpisywanie do dzienniczka (+ lub - )
  • ocenianie wiadomości z zakresu wychowania fizycznego (+lub-)
  • obserwowanie postępowania na zajęciach ( pochwała lub -)
  • udział w zawodach, zajęciach rekreacyjno - sportowych
    Za każde trzy "+" uczeń otrzymuje ocenę cząstkową bdb, a za trzy "-" ocenę nast..

W trakcie trwania systemu uczeń podlega systematycznej ocenie na która składa się:

  1. Poziom i postępy w opanowaniu umiejętności ruchowych
  2. Wiadomości w zakresie realizowanego materiału
  3. Przygotowanie do zajęć
  4. Frekwencja na zajęciach szkolnych.
KLASA V
Uczeń podlega ocenie opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
  • postawy ucznia wobec przedmiotu:
    . obecności na zajęciach,
    . zaangażowania, aktywnego udziału w lekcji,
    . przygotowania do zajęć - czysty, odpowiedni strój sportowy,
    . wkładu pracy z uwzględnieniem możliwości rozwojowych ucznia,
    . zdyscyplinowania i zachowania na lekcji,
  • postępów w opanowaniu umiejętności ruchowych, zależnych od możliwości osobniczych (orientacja dla nauczyciela i ucznia w jakim stopniu została opanowana czynność ruchowa). Przewidziane osiągnięcia zamieszczone są w planie wynikowym dla danej klasy,
  • wiadomości z zakresu wychowania fizycznego:
    . higieny osobistej i hartowania organizmu,
    . zasad bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych,
    . znajomości zasad podstawowych przepisów poznanych gier zespołowych,
    . umiejętności wykonywania podstawowych pomiarów - tętna, czasu, odległości,
    . sposobów aktywnego spędzania czasu,
  • zachowania i zdyscyplinowania:
    . przestrzegania reguł i przepisów gry
    . wykazywania postawy "fair play"
    . życzliwego stosunku wobec kolegów
    . kultury słowa
    . przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie zajęć
    . poszanowania sprzętu
    . prawidłowego słownictwa na zajęciach,
  • aktywności ( zaangażowanie )
    . zaangażowania w podejmowaniu wysiłku fizycznego
    . samodzielnego przygotowania i przeprowadzenia rozgrzewki
    . propozycji w wykorzystywaniu nietypowych przedmiotów
    . własnej inicjatywie (zaproponowanie zajęć rekreacyjnych lub ćwiczeń)
    . samokontroli i samoocenie
  • zaangażowania poza zajęciami wychowania fizycznego:
    . zajęcia rekreacyjno - sportowe na terenie szkoły
    . reprezentacja szkoły na zawodach sportowych
    . udział w zajęciach klubów sportowych
    . udział w kółkach sportowych
    . udział w kółkach sportowych na terenie szkoły
    . aktywność na zajęciach z gimnastyki korekcyjnej

Ocenianie bieżące:

  • ocenianie stopnia opanowania pewnych wybranych umiejętności ruchowych z różnych dyscyplin sportowych, zgodnie z planem wynikowym na dany rok szkolny
  • pochwały nawet za małe osiągnięcia, za wysiłek włożony w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć i chęć pracy ( na każdej lekcji )
  • systematyczne nagradzanie aktywności i zaangażowania na lekcji ( ocena, +lub- )
  • premiowanie plusami samodzielności, pomysłowości i inwencji twórczej
  • nagradzania współpracy w zespole (+)
  • sprawdzanie na każdej lekcji stroju sportowego ( pochwała ustna lub wpisywanie do dzienniczka (+ lub - )
  • ocenianie wiadomości z zakresu wychowania fizycznego (+lub-)
  • obserwowanie postępowania na zajęciach ( pochwała lub -)
  • udział w zawodach, zajęciach rekreacyjno - sportowych
    Za każde trzy "+" uczeń otrzymuje ocenę cząstkową bdb, a za trzy "-" ocenę ndst.

W trakcie trwania systemu uczeń podlega systematycznej ocenie na która składa się:

  1. Poziom i postępy w opanowaniu umiejętności ruchowych
  2. Wiadomości w zakresie realizowanego materiału
  3. Przygotowanie do zajęć
  4. Frekwencja na zajęciach szkolnych.
KLASA VI
Uczeń podlega ocenie opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
  • postawy ucznia wobec przedmiotu:
    . obecności na zajęciach,
    . zaangażowania, aktywnego udziału w lekcji,
    . przygotowania do zajęć - czysty, odpowiedni strój sportowy,
    . wkładu pracy z uwzględnieniem możliwości rozwojowych ucznia,
    . zdyscyplinowania i zachowania na lekcji,
  • postępów w opanowaniu umiejętności ruchowych, zależnych od możliwości osobniczych (orientacja dla nauczyciela i ucznia w jakim stopniu została opanowana czynność ruchowa). Przewidziane osiągnięcia zamieszczone są w planie wynikowym dla danej klasy,
  • wiadomości z zakresu wychowania fizycznego:
    . higieny osobistej i hartowania organizmu,
    . zasad bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych,
    . znajomości zasad podstawowych przepisów poznanych gier zespołowych,
    . umiejętności wykonywania podstawowych pomiarów - tętna, czasu, odległości,
    . sposobów aktywnego spędzania czasu,
  • zachowania i zdyscyplinowania:
    . przestrzegania reguł i przepisów gry
    . wykazywania postawy "fair play"
    . życzliwego stosunku wobec kolegów
    . kultury słowa
    . przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie zajęć
    . poszanowania sprzętu
    . prawidłowego słownictwa na zajęciach,
  • aktywności ( zaangażowanie )
    . zaangażowania w podejmowaniu wysiłku fizycznego
    . samodzielnego przygotowania i przeprowadzenia rozgrzewki
    . propozycji w wykorzystywaniu nietypowych przedmiotów
    . własnej inicjatywie (zaproponowanie zajęć rekreacyjnych lub ćwiczeń)
    . samokontroli i samoocenie
  • zaangażowania poza zajęciami wychowania fizycznego:
    . zajęcia rekreacyjno - sportowe na terenie szkoły
    . reprezentacja szkoły na zawodach sportowych
    . udział w zajęciach klubów sportowych
    . udział w kółkach sportowych
    . udział w kółkach sportowych na terenie szkoły
    . aktywność na zajęciach z gimnastyki korekcyjnej

Ocenianie bieżące:

  • ocenianie stopnia opanowania pewnych wybranych umiejętności ruchowych z różnych dyscyplin sportowych, zgodnie z planem wynikowym na dany rok szkolny
  • pochwały nawet za małe osiągnięcia, za wysiłek włożony w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć i chęć pracy ( na każdej lekcji )
  • systematyczne nagradzanie aktywności i zaangażowania na lekcji ( ocena, +lub- )
  • premiowanie plusami samodzielności, pomysłowości i inwencji twórczej
  • nagradzania współpracy w zespole (+)
  • sprawdzanie na każdej lekcji stroju sportowego ( pochwała ustna lub wpisywanie do dzienniczka (+ lub - )
  • ocenianie wiadomości z zakresu wychowania fizycznego (+lub-)
  • obserwowanie postępowania na zajęciach ( pochwała lub -)
  • udział w zawodach, zajęciach rekreacyjno - sportowych
    Za każde trzy "+" uczeń otrzymuje ocenę cząstkową bdb, a za trzy "-" ocenę ndst.

W trakcie trwania systemu uczeń podlega systematycznej ocenie na która składa się:

  1. Poziom i postępy w opanowaniu umiejętności ruchowych.
  2. Wiadomości w zakresie realizowanego materiału.
  3. Przygotowanie do zajęć.
  4. Frekwencja na zajęciach szkolnych.
  5. Maszerowanie i bieganie po liniach prostych i po obwodzie koła.
  6. Wykonywanie podskoków i różnych form skoków.
  7. Rzucanie woreczków, piłeczek jedną ręką, chwytanie oburącz.
  8. Przechodzenie po szerokiej ławeczce.
  9. Przeskakiwanie i przechodzenie przez przeszkody.
  10. Wspinanie się na drabinki, wykonywanie półzwisów i zwisów na niskich szczeblach drabinek.
  11. Wykonywanie ćwiczeń w formie naśladowczej.